Ten, kdo dnes nefunguje na nějaké sociální síti, jako by ani nebyl. Spousta firem se proto uchyluje k navázání spolupráce s influencery, tedy lidmi, kteří mají na sociálních sítích takový vliv, že mohou firmě přivést nové zákazníky. Pro firmy je taková spolupráce levnější než klasická reklama, a navíc téměř bez práce. Stačí jen najít influencera, nabídnout mu odměnu a těšit se na příval nových fanoušků. Nebo ne?
Nepodceňujte výběr
Tak jako na každý druh marketingu, i na tento je třeba mít dostatek času a připravit se na něj. Základem je správný výběr influencera – zjistěte, zda jeho styl komunikace bude ladit s tím, jak se snažíte svou firmu nebo výrobek prezentovat, zda v nedávné době nepropagoval konkurenční produkt a zda jsou jeho sledující vaší cílovou skupinou.
Dejte si záležet na tom, jak influencera oslovíte. Rozeslat hromadnou zprávu deseti lidem a čekat, kdo z nich se ozve, určitě není správný postup. Známým internetovým osobnostem chodí několik podobných nabídek denně, nenechte proto tu svou zapadnout. Pokud si někoho opravdu vyberete, oslovte ho jménem, krátce mu popište, proč jste si vybrali zrovna jeho, a představte mu svůj produkt.
Podmínky si vyjasněte předem
Pokud získáte kladnou odezvu, stanovte si podmínky spolupráce, které budou vyhovovat oběma z vás. Měli byste mít jasno v tom, kolik příspěvků, fotek nebo příběhů chcete publikovat, jaké informace by měly zaznít a také, zda chcete obsah před publikací schválit. Nezapomeňte, že na Instagramu musí být spolupráce označená.
Po skončení spolupráce si nechte zaslat čísla a přehledy, ať máte jasno v tom, jestli má pro vás influencer marketing vůbec smysl, a jestli v něm chcete pokračovat. Dlouhodobá spolupráce totiž vždy působí seriózněji než ta jednorázová. Navíc postupem času může influencer sám navrhnout nové nápady, jak váš brand propagovat, a zacílit na širší okruh lidí.